Resepi ketam sumbat berkeju

by - July 13, 2014

Assalamualaikum. 

Semalam mencuba resepi dari google. Actually dah lama nak buat sebab banyak sangat kat rancangan memasak buat menu ni. Hehe. Alhamdulillah,menjadi la jugak. Sedap :D
Cuma kena sabar la sikit bila nak keluarkan isi ketam tu. Hihi

Bahan-bahan:
-ketam
-udang/ikan/apa-apa je -cincang
-2 ulas bawang merah -hiris
-2 ulas bawang putih -hiris
-cili merah -cincang
-garam dan lada hitam
-mayonis
-mozarella cheese
-daun bawang(x de pon takpe)

Cara-cara:
1-cuci dan keluarkan kulit ketam,rebus. Tos dan keluarkan isi ketam. Ketepikan kulitnya. 
2-tumis bawang merah dan bawang putih sampai garing. Masukkan isi ketam,udang dan cili. Masak kejap je. 
3-masukkan garam dan lada hitam secukup rasa. 
4-kemudian,angkat dan gaulkan dengan mayonis(lebih kurang dua sudu)
5-masukkan inti tu dalam kulit ketam. Tabur mozarella cheese(depends la banyak mana)
6-masukkan ke dalam oven. Bakar 10minit/sehingga cheese mencair. 
7-siap dan hidang. Makan dengan sos cili untuk lebih yummm!


Selamat mencuba kalau rajin ye! Hehe ^^

You May Also Like

1 comments

  1. Wah tak pernah dengar lagi resepi ni. tahniah.

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen yang baik-baik :)